Ο ναρκισσισμός πάντα ήταν γύρω μας , όμως νεότερες έρευνες δείχνουν ότι είναι σε άνοδο.
Οι νέοι που είναι κάτω των 18 ετών, είναι πιο πιθανό από τους μεγαλύτερους να ισχυρίζονται ότι είναι πάνω από το μέσο όρο σχεδόν σε κάθε τομέα, από τις ηγετικές τους ικανότητες μέχρι τα ακαδημαϊκά επιτεύγματά τους , καθώς στην προσπάθειά που κάνουν για να πετύχουν κάποιο στόχο.
Είναι γεγονός πως βλέπουμε μια γενιά που κάνει περισσότερα σχέδια για μεταπτυχιακές σπουδές σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι είναι στην πραγματικότητα πιο παραγωγικοί ή μορφωμένοι από τους πρεσβύτερους.
Ας δούμε όμως πρώτα μερικές έρευνες :
Ένα πράγμα που θα μπορούσε να παίξει ρόλο στο να βοηθήσουμε αυτούς τους νέους ώστε να πετύχουν τους στόχους τους (όταν οι υψηλές προσδοκίες τους δεν ταιριάζουν με την πραγματικότητα/ταλέντα τους ) , είναι να τους βοηθήσουμε να κατανοήσουν και να αναπτύξουν τις ικανότητές τους.
Οι νέοι που είναι κάτω των 18 ετών, είναι πιο πιθανό από τους μεγαλύτερους να ισχυρίζονται ότι είναι πάνω από το μέσο όρο σχεδόν σε κάθε τομέα, από τις ηγετικές τους ικανότητες μέχρι τα ακαδημαϊκά επιτεύγματά τους , καθώς στην προσπάθειά που κάνουν για να πετύχουν κάποιο στόχο.
Είναι γεγονός πως βλέπουμε μια γενιά που κάνει περισσότερα σχέδια για μεταπτυχιακές σπουδές σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι είναι στην πραγματικότητα πιο παραγωγικοί ή μορφωμένοι από τους πρεσβύτερους.
Ας δούμε όμως πρώτα μερικές έρευνες :
- Οι νέοι κάτω των 18 πετυχαίνουν υψηλότερη βαθμολογία στο Narcissistic Personality Inventory σε σύγκριση με άλλες ηλικίες . Αυτή η έρευνα ρωτά τους ανθρώπους αν ενστερνίζονται απόλυτα απόψεις όπως "Έχω ένα φυσικό ταλέντο για να επηρεάσω τους ανθρώπους" ή "Μου αρέσει να κοιτάζω τον εαυτό μου στον καθρέφτη".[1]
- Όλο και περισσότεροι γονείς δίνουν στα παιδιά τους διαφορετικά ονόματα. Αν κοιτάξουμε τις προηγούμενες γενιές, το ένα τρίτο των αγοριών και ένα το τέταρτο των κοριτσιών ονομάστηκαν ένα από τα 10 πιο δημοφιλή ονόματα της εποχής. Σήμερα, λιγότεροι από έναν στους δέκα δίνουν ένα δημοφιλές όνομα. [2]
- Όλο και περισσότερα τραγούδια είναι πιο εστιασμένα στην ενίσχυση του "ΕΓΩ". Όπως και βιβλία τα τελευταία χρόνια συνηθίζουν να χρησιμοποιούν τίτλους όπως "Είμαι ειδικός" και "όλα για μένα" . [3]
- Η χρήση των Social Media μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να εστιάζουν στα θετικά του εαυτού τους, δίχως να παραδέχονται ότι πρέπει να αλλάξουν κάποια κακή συνήθεια . [4]
Σίγουρα θα προβληματιστούμε και θα θεωρήσουμε ότι όλη αυτή η αγάπη του εαυτού μπορεί να οδηγήσει στην ευτυχία. Άρα δεν πρέπει να αλλάξουμε κάτι.
Ναι, οι έφηβοι είναι πιο ευτυχισμένοι, αλλά επίσης παρατηρούμε ότι τα ίδια παιδιά αναφέρουν ότι είναι πιο καταθλιπτικοί και ανήσυχοι από τις προηγούμενες γενιές.
Φωτογραφία από https://www.americanpressinstitute.org |
Σίγουρα είναι ωραίο να είναι όλοι επιτυχημένοι επιστήμονες, ή διάσημα μοντέλα, ή γνωστοί αθλητές....
Όμως μια κοινωνία που όλοι θα έχουν 1-2 ικανότητες δεν θα επιβίωνε πάνω από λίγες ημέρες μιας και θα υπήρχε έλλειψη τροφής, ένδυσης, υπηρεσιών υγείας/προστασίας/διάσωσης .
Ακόμα πιο ωραίο είναι να βοηθούμε έναν άνθρωπο να είναι ευτυχισμένος πραγματικά έχοντας ακολουθήσει το δικό του μονοπάτι και πατώντας στις δικές του ικανότητες, χωρίς να θέλουμε να καλύψουμε τη δική μας κομποφανία και "εγώ".
Ο κόσμος αποτελείται από άτομα που σέβονται το "Εμείς"... όσο εστιάζουμε στο "Εγώ" τα αποτελέσματα βλέπουμε που οδηγούν.
Οι επόμενες γενιές είναι δικό μας δημιούργημα ... πριν τις κατακρίνουμε θα πρέπει να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας .
Keep Smiling
Πηγές :
- Jean M. et al. (2010) , Birth Cohort Increases in Narcissistic Personality Traits Among American College Students, 1982–2009
- Jean M. et al. (2010, Fitting In or Standing Out: Trends in American Parents' Choices for Children’s Names, 1880–2007
- DeWall, C. N., Pond, R. S., Jr., Campbell, W. K., & Twenge, J. M. (2011). Tuning in to psychological change: Linguistic markers of psychological traits and emotions over time in popular U.S. song lyrics. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 5(3), 200-207.
- American Press Institute (2016) , How Millennials use and control social media
Επιμέλεια άρθρου:
Μέλος Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων
Νευροψυχολόγων , Coaching Ψυχολόγων
Μέλος Διεθνούς Συλλόγου Coaching Ψυχολόγων Εκπαιδευτής Προγραμμάτων Ψυχικής Υγείας Πανεπιστημίου Αιγαίου.
psychologized@gmail.com | www.antonioskalentzis.eu
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μπορείτε να γράψετε την άποψή σας εδώ