728x90 AdSpace

Καλέντζης
Latest News
Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

Τρόποι για να μην "τρομαζετε" τους εργοδότες σας με το βιογραφικό σας (CV).




Σε μια Ελλάδα που η ανεργία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, αρκετές φορές βλέπουμε κάποια αγγελία για εργασία και λέμε "αυτή η δουλειά ταιριάζει στα προσόντα μου και θα την πάρω άνετα".


Τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς όμως....

 Όταν δεν σε γνωρίζει ένας εργοδότης, βασικό στοιχείο είναι να καταφέρεις να συστηθείς με τρόπο τέτοιο ώστε ούτε θα του φανείς αδιάφορος/η  ούτε θα τον "τρομάξεις".

  Ας είμαστε ρεαλιστές, είναι αρκετά δύσκολο να ασκήσεις κριτική ικανότητα στο δικό σου βιογραφικό , όσο και αν προσπαθείς. Μια επιλογή είναι να το δώσεις σε κάποιον γνωστό σου να σου το αξιολογήσει , ακόμα καλύτερα εάν είναι απλά ένας γνωστός που δεν έχει θετική/αρνητική προδιάθεση προς εσάς.

 Μετά από  +  βιογραφικά που έχουμε στείλει για κάθε είδους δουλειά στην ειδικότητά μας (ακόμα και άσχετη με τα ενδιαφέροντά μας), το κακό είναι ότι ποτέ δεν έχουμε feedback. Έτσι , εάν έχουμε κάποια αστοχία δεν μας λέει κανείς που το βρίσκει προβληματικό το CV μας και το στέλνουμε.... και το στέλνουμε...

 Για να πατάμε εκ του ασφαλούς, είναι σημαντικό όταν κάνουμε μια αίτηση εργασίας να μην είμαστε "ανοιχτοί" σε κάθε είδους θέση εργασίας στην εταιρία.

"Εγώ γιατρός είμαι , αλλά και κλητήρα αν θέλετε είμαι καλό παιδί θα έρθω" #LOL #Paremegiadoulitsaseparakalw #lewkaitonkafe


 Μετά από χρόνια εμπειρίας και αρκετά αποτυχημένα βιογραφικά που έχω στείλει , έχω σημειώσει μερικά λανθασμένα σημεία που είμαι σίγουρος ότι δεν θα τα ξανακάνω (ή τουλάχιστον θα τα επαναπροσδιορίσω):


  • Μεγάλα ή πολλά κενά ανεργίας  -  χωρίς εξήγηση.
  • Η εργασία είναι πολύ μακρυά από την κατοικία μου - παρόλα αυτά και χωρίς καμία εξήγηση εγώ που κατοικώ Πάτρα βρίσκω καλή ιδέα να εργασθώ στο Διδυμότειχο
  • Ενώ πριν είχα Διοικητική θέση διεκδικώ κατώτερη θέση εργασίας (χωρίς εξήγηση) - ακόμα και αν είστε ο καλύτερος σίγουρα οι εργοδότες θα θεωρήσουν ότι υπάρχει ανικανότητα στην διαχείριση και λήψη αποφάσεων, σίγουρα θα λειτουργήσει αρνητικά.
  • Το λεξιλόγιό μου ήταν άστοχο με την ειδικότητα  - άβολη στιγμή να διεκδικείς θέση σε κάποιο τομέα και να χρησιμοποιείς ορολογίες που δεν χρειάζονται. Σίγουρα εάν το κάνεις η συνέντευξη θα κρατήσει 5 λεπτά ή θα βρεις το CV σου στον κάδο δίπλα από μια πεταμένη τυρόπιτα.
  • Δομή βιογραφικού -  ένα τέλειο βιογραφικό που είναι χάλια η δομή του ή έχει "ορθωγραφεικά λάθοι" θα κάνει παρέα στο προηγούμενο με την τυρόπιτα.
  • Οι σπουδές είναι άσχετες με την θέση - είναι ωραίο να είσαι Διευθυντής σε μια εταιρία Υπολογιστών αρκεί να ξέρεις οικονομικά ή Η/Υ... εάν είσαι νοσηλευτής μάλλον να μην γίνει η αίτηση.
  • Μέσα σε 5 χρόνια άλλαξα 10 δουλειές - σίγουρα όχι άτομο για να εμπιστευθεί κάποιος μια θέση εργασίας μακροπρόθεσμα.




Σίγουρα εάν προσπαθήσω να θυμηθώ κι άλλα λάθη ή τις αστοχίες στις αιτήσεις μου για εργασία θα γραφτεί βιβλίο. 

 Ένα σημαντικό κομμάτι της αιτήσεώς μας , είναι να αντιληφθούμε ότι τα άτομα που προωθούν τα βιογραφικά δεν είναι πάντα τα ανώτερα στην βαθμίδα μιας εταιρίας/οργανισμού. Πολλές φορές μπορεί το βιογραφικό μας να είναι "πιο δυνατό"  από το δικό τους και νιώθουν ότι δεν μπορούν να το αξιολογήσουν. 

 Σίγουρα όμως όλοι θέλουν να αποφύγουν την αστοχία να προωθήσουν ένα βιογραφικό ενός ακατάλληλου υποψήφιου για μια θέση εργασίας, πόσο μάλιστα να τον προσλάβουν. Αυτός είναι ο λόγος που η αξιολόγηση των CV μπορεί να περάσει και από 3 ή και 4 φάσεις συνεντεύξεων.

 Η αλήθεια είναι ότι προσπάθησα αρκετά χρόνια να εργασθώ κάπου στην ειδικότητά μου έστω και εθελοντικά με αρκετές αρνητικές απαντήσεις.

 Τόσες πολλές ,που η εργασία μου σε δουλειές του ποδαριού είχε γίνει τρόπος ζωής μου και έμοιαζε για δρόμο χωρίς επιστροφή. Πούλησα αρκετές τυρόπιτες, καφέδες, σέρβιρα , κουβάλησα.... ξανά και ξανά...


 Τα πράγματα άλλαξαν  όταν άλλαξα εγώ.

 Πως άλλαξα; Απλά πίστεψα σε εμένα και άρχισα να διεκδικώ αυτό που μου αξίζει. Έγινα πιο σίγουρος για τον εαυτό μου και ήμουν αποφασισμένος. Κυρίως σταμάτησα να αφιερώνω σωματική/ψυχολογική ενέργεια στο να σκέφτομαι αρνητικά και είχα περισσότερο χρόνο να ονειρευτώ το αύριο και να κάνω ένα πλάνο πως θα πετύχω τους στόχους μου.

Ο κάθε ένας παίρνει αυτό που διαπραγματεύεται. Εάν περιμένεις να πάρεις αυτό που αξίζεις...στο τέλος θα σε κάνουν να πιστέψεις ότι δεν αξίζεις τίποτα...

  Νιώθω πολύ τυχερός που έκανα αυτό το ταξίδι, γιατί ήταν η αφορμή να γνωρίσω αρκετό κόσμο ,να σφυρηλατηθώ με την ελληνική πραγματικότητα και να έχω υπομονή και επιμονή.

 Άγνωστο το μέλλον μας και μοναδικό το ταξίδι μας... ζήσε το !

Keep Trying & Keep Smiling 😄

Επιμέλεια άρθρου:
Αντώνιος Καλέντζης Ψυχολόγος BPS, MISCP
Μέλος Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων
Νευροψυχολόγων , Coaching Ψυχολόγων
Μέλος Διεθνούς Συλλόγου Coaching Ψυχολόγων                   Εκπαιδευτής Προγραμμάτων Ψυχικής Υγείας Πανεπιστημίου Αιγαίου.

psychologized@gmail.com  | www.antonioskalentzis.eu

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορείτε να γράψετε την άποψή σας εδώ

Item Reviewed: Τρόποι για να μην "τρομαζετε" τους εργοδότες σας με το βιογραφικό σας (CV). Rating: 5 Reviewed By: Psychologized